30/03/2024

NLionsDoen‘t.

Op 15 en 16 maart riep NLdoet duizenden sociaal maatschappelijke organisaties op om de handen uit de mouwen te steken. Op zaterdagochtend 16 maart verzamelde een groep enthousiaste leden van Lions Club Steenwijk (en een aantal van hun gezinsleden) zich bij Geertien in Muggenbeet om mee te doen aan de grootste vrijwilligersactie van Nederland.

Onder de bezielende leiding van Ad Klarenberg werd in een tijdsbestek van ongeveer 2 uur een viertal routes gelopen door het Nationale Park Weerribben-De Wieden voor de traditionele zwerfvuil opruimactie. Voorzien van een geel hesje, handschoenen, een groene afvalzak en een knijpertje gingen de Lions in kleine groepjes op stap om diverse paden, wegen en bermen in de Weerribben te ontdoen van rondslingerende rommel. Het meeste (snoeppapiertjes, blikjes, een enkel leeg bierflesje, enz.) werd direct meegenomen. Van grotere stukken is de exacte locatie doorgegeven om op een later tijdstip te worden afgevoerd. Soms moesten er halsbrekende toeren worden uitgehaald. De Lions Club Steenwijk heeft zo een kleine 25 km berm en fietspad in de Weerribben opgeschoond.

Het was een heerlijke ochtend, wandelend door de frisse maar prachtige voorjaars natuur, waarbij de tijd ook nog eens nuttig werd besteed. Speciale dank aan Sabine, Olga en Rosanne en natuurlijk dank aan Ad Klarenberg voor het regelen van de attributen.